>>>~ انعکاس آب ~<<<

! هنوز هم نمی دانم هر سال که می گذرد یک سال به عمرم اضافه می شود یا یک سال از عمرم کم می شود

>>>~ انعکاس آب ~<<<

! هنوز هم نمی دانم هر سال که می گذرد یک سال به عمرم اضافه می شود یا یک سال از عمرم کم می شود

تباکی یا ریاکاری؟!

خواهش میکنم این پست رو با دقت بخونید!!!

بعد از مدتها دوباره پای کامپیوتر نشستم تا پستی جدید بزارم.بلاگ اسکای رو باز  

کردمو شروع کردم به کلیک کردن روی عنوان بلاگها...یکی یکی پستهارو میخوندم  

و در موردشون کامنت میذاشتم که یه دفه با این وبلاگ برخورد کردم.اسم جالب  

و قشنگی داشت.. 

بوی گل یاس...مطالب داخلش رنگ و بوی معنویت میداد ...شروع کردم به خوندن 

 تا به این متن رسیدم.... 

(بر همین اساس است که پیامبر اکرم و امامان علیهم السّلام کسی  

را که  آمادگی گریه کردن ندارد به تباکی (خود را به شکل گریه درآوردن) 

 دعوت کرده‎اند  تا یاد حسین در همه قرون و اعصار در خاطره‎ها زنده بماند.) 

یک لحظه توقف کردم و دوباره خوندم.آخه برام عجیب بود،تا اونجایی که اطلاع 

 داشتم کتاب آسمانی ما ریاکاری رو نفی کرده بود.برای اینکه مطمین بشم توی نت 

 سرچ کردم عنوان ریاکاری در اسلام کلی صفحه باز شد.

مثل اشخاص ریاکار :

مثل اشخاص ریاکار مانند سنگ صافی است که رویش گرد و  

خاک باشد و کمی باران بر آن ببارد و فوری شسته شود در  

روی این چنین سنگی دانه ای کاشته شود صد البته می دانید 

 که نتیجه ای عاید فرد نمی گردد بلکه دانه ای که روی این  

سنگ کاشته شده هم از دست می دهد.

بنابراین ریاکار نباشید و انفاق را صرفا فی سبیل ا... انجام  

دهید.بدانید که خداوند گروه کافران را هرگز هدایت نمی کند.

حضرت محمد (ص) : بیشترین نگرانی من برای شما  

شرک کوچک است .عرض کردند ای رسول خدا ! شرک  

کوچک چیست ؟ فرمود : ریا 

عده الداعی صفحه 214  

امام باقر (ع) : از پیامبر خدا سوال شد که فردای 

 قیامت نجات در چیست؟ رسول خدا فرمود : راه نجات 

 فقط این است که با خدا از در نیرنگ در نیاید که در این  

صورت با شما از در نیرنگ درآید زیرا هرکه بخواهد خدا را گول

بزند خداوند نیز با او خدعه کند و ایمانش را بگیرد و اگر 

فهم داشته باشد خود را گول زده است . عرض شد :  

چگونه انسان با خداوند خدعه می کند ؟ فرمود : به فرمان 

خدا عمل می کند اما نیتش غیر خداست. 

مالی صدوق صفحه 466

و در جای دیگر خواندم:

پیامبر گرامى صلى الله علیه و آله مى‏فرماید:

«ان الله لا ینظر الى صورکم ولکن ینظر الى قلوبکم 

 و اعمالکم‏» (4) .

«خدا به ظاهر شما نمى‏نگرد، بلکه به نیات و اطاعت 

‏شما نگاه مى‏کند» .

خلاصه اینکه کلی حدیث از تو نت در آوردم که همگی ریاکاری رو بشدت  

نفی میکردند.حالا نمیدونم قضیه تباکی یه چیز دیگست یا؟؟؟!!!

راستی نظر شما در باره (تباکی )چیه؟

با عقل من که جور در نمیاد

نظرات 3 + ارسال نظر
رضا 22 اردیبهشت 1388 ساعت 01:01 http://www.kame-akhar.blogsky.com

کلا برام این چیزا مهم نیست.خیلی وقته فهمیدم بهتره به خودم فکر کنم تا راهم.

مهدی 18 آذر 1388 ساعت 03:41

سلام علیکم

به نظر من اگر کمی راجع به "تباکی" از کارشناسان و اهل دین پرسش می نمودید دیگر جای شکی برای نوشتن این مطلب باقی نمی ماند.
خوشبختانه پاسخ شک شما در متن همین پیام آورده شده که من به دو تای آن اشاره می کنم:
...کسی که آمادگی گریه کردن ندارد (ولی در دلش حزن ائمه وچود دارد) تباکی می کند، یعنی ظاهرش هم را به حالت شخص محزون می گرایاند، این برای کسانی است که کمتر اشک میریزند و گریه می کنند یا آمادگی گریه ندارند، ولی به خاطر حزن وارد شده و اینکه دلشان محزون است حالت محزون را در ظاهر هم نشان دهند.
حالا ممکن است شخصی از روی ریا تباکی کند یا واقعا نیتش تباکی باشد. مانند ذکر صلوات، نماز مستحب، کمک به مستمند یا ... که هم می تواند به نیت ریا باشد یا به نیت رضای پروردگار.
پس ریا با عمل مستحب قابل قیاس نیست، همانطور که تباکی با ریا!!!

همچنین
امام باقر (ع) فرمودند: ... به فرمان خدا عمل می کند اما نیتش غیر خداست.
خوب این چه منافاتی دارد؟ نیت تباکی نیز مطابق آنچه گفته شد نشان دادن حزنی است که شخص در وجودش احساس می کند. اگر حزنی نباشد و شخص برای جلب توجه خلق یا هر نیت غیر الهی تباکی کند آنگاه آن عمل ریا به حساب می اید.

انشاءالله متوجه اشتباه ساده خود شده باشید.

------------------
در ضمن، اگر یک ماشین هرچقدر خوب و جدید و گران قیمت، ولی به راه مرداب و لجن بیافتند چه سود؟ هم راه مهم است هم راهپیما.
------------------

یا حق
خدانگهدار

چی بگم والا !ولی باز هم من میگم این یه مدل ریاکاریه .مثل این مداح ها که یه قطره اشکشونم نمیاد بعد ادای گریه کردن رو در میارن.یعنی چی که وقتی گریه ات نمیگیره اداشو در بیاری.نمیدونم چی بگم والا.مگه اونا وایسادن ببینن کی براشون گریه میکنه بعد بیارنشون بهشت.بعد اونی رو که گریه نکنه بندازن جهنم؟! اونم گریه الکی.....در مورد اون کارشناسان هم باید بگم که قبولشون ندارم(البته با عرض پوزش)
در هر صورت ممنونم که نظرت رو دادی.
یا حق....خدا نگهدار دوست من.

پانیذ 27 بهمن 1388 ساعت 14:46 http://jojo-melody.blogfa.com

خیلی وبلاگت قشنگه به من هم سر بزن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد